Ana içeriğe atla

Franchising



Franchising sistemin belirlenmiş kollarından olan yiyecek sektörü üzerinde oldukça büyük çalışmalar ve hizmetler verildiği gözlemleniyor. İngilizce bir kelime olan franchising, Fransızca bir kelime olan “affanchir” kelimesinden türetildiği belirtiliyor. Herhangi bir ürüne ya da hizmet üzerinde denenmiş olan ve kalitesi kanıtlanmış başarılı bir markaya, isme ya da bu markaların satış dağıtımlarını yapabilmeleri için belirlenmiş bedel karşılığında veren taraf olarak biliniyor. Bu sistemin doğrudan ya da dolaylı bir malı, belirlenmiş bedel karşılığında Franchisor’un ticari ismini ya da markasını kullanım zorunluluğu ile taraflar arasında yapılan anlaşmanın sonucu olarak meydana geliyor. Birden fazla tür içeren franchising, oldukça kazançlı bir büyüme türü olarak halk arasında biliniyor.
Bu türlerden bazıları;
  • Ulusal ve Uluslararası Franchising
  • Ürün ve Marka Franchising
  • İşletme Sistemi Frachising şeklinde oluşturulmuş türleri ile girişimci ve yatırımcı kişilerin dikkatini çekmesine olanak sağladığı gözlemleniyor.
İlk olarak Amerika Birleşik Devleti’nde oluşturulmuş ve günümüze kadar devamlılığı sağlanmış bu sistemi iki grup adı altında incelenebiliyor. Bu sistemi tercih etmiş ülkelere göre Ulusal ve Uluslararası Franchising kabul edilebilir nitelikte olduğu belirtiliyor. Kişilere sunulan hizmetler doğrultusunda ise Ürün ve Marka Franchising’i kabul edilebildiği, işletme sistemi olarak da İşletme Sistemi Franchising’i kabul edilebilir nitelikte olduğu belirtiliyor. Franchising Nedir?

Ulusal ve Uluslararası Franchising

Bu sistem üzerindeki ülkeler arası ve ülke sınırları içerisindeki tercih edilen bir tür olan franchising, girişimci ve yatırımcıların belirlediği sektörler arasında devamlılık gösteriyor. Yapılan anlaşmalar ve sağlanan güven karşısında işlevini devam ettiriyor.
Ülke sınırlarımız içerisinde oldukça yaygınlaşan bir sistem olarak gözlemleniyor. Bu sistem ile birlikte çeşitli ülkelere sağlanan ürün ve markalarımız gün geçtikçe artış göstererek hem ülke ekonomisini hem de kişinin yatırım gücü ve birikiminde artış sağlayarak değişim gösteren paralar kazanmasına yol açıyor.

Ürün ve Marka Franchising’i

Bir franchising türü olan ve ilk olarak Amerika Birleşik Devleti sınırları içerisinde meydana gelen bu sistem çeşidi üreticiler ve satıcıların arasında bağımsız bir şekilde oluşarak, bir satış şeklinde meydana geldiği biliniyor. Oluşan bu ilişki çerçevesi içerisinde firmalar ya da şirketler kendi ürün ve markalarını üretici firmalar ya da şirketler ile özdeşleştirme gibi durumlara yönlendirdiği gözlemleniyor.
Belirlenen ürün ve markaların benzerlik gösteren bağımsız işletmeler üzerinde pazarlama sonucunda üreticiler ile imaj arasındaki bağlantı sağlanarak devamlılık kazanması üzerinde çalışmalar yapılmıştır. Bu tür franchising üzerinde önemli olan durumlardan biri de marka ya da ticari unvanların kullanılmasını sağlamak olduğu belirtiliyor.

İŞLETME SİSTEMİ FRANCHİNG’İ

Oluşturulmuş sistemin başka bir türü olan bu sistem, franchise ile franchising arasında sadece ürünler, markalar ya da servis anlamında olmaması ile birlikte bir bütün olarak işletme sisteminin pazarlama ve üretim ile ilgili faaliyetlerin tümünü iç bünyesinde barındırır. Bu sistem türüne genel anlamda bakacak olursak, “akıl satışı” olarak nitelendiriliyor.
Günümüz otelleri, restoranları, parekande satış mağazaları, herhangi bir ürün ve araç kiralama işletmeleri ve de danışmanlık hizmetleri bu tür franchising sistemi içerisinde yer aldığı gözlemleniyor. Gelişen teknoloji ile birlikte ülke sınırlarımız içerisinde bu sisteme yönelim oldukça fazla olmakla birlikte, girişim ve yatırım yapacak kişiler arasında büyük bir hız ile yaygınlaşmaya devam ettiği gözlemleniyor.

FRANCHİSİNG ALMAK

Siz de franchising alarak büyüme ve kazanç elde etmek istiyorsanız; Kahve Aşkına iletişim numaramızdan bizlere ulaşabilirsiniz.. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Espresso Tarihçesi

Kaynayan su buharının kahveden geçirilmesi fikri ilk olarak 1820 yılında Fransız Bernard Rabaut tarafından uygulanmaya başlandı. Kısa süre içerisinde bu metod kahve satıcıları tarafından kullanılır hale geldi. Bir başka Fransız Edwarda Loysel De Santais ise ilk defa bu metodu kullanan bir makine icat ederek bunu 1855 yılında Paris Fuarı'nda tanıttı. Espresso tarihi için bir mihenk taşı olan bu makine bir ilkti ama ortada bir sorun vardı. Kahve yavaş oluyordu ve bir kahve için sabırsız insanlar beklemek istemiyorlardı. Öyle ki bir kahve için 10 dakikayı dahi bulan bekleme süreleri oluyordu. Gelişmeye başlayan küresel iş dünyasında işe gitmeden önce veya iş aralarında bu bekleme süresi insanlara uzun gelmeye başlamıştı. Kahvenin yapılış sürecini kısaltmak kahve satıcılarının daha hızlı hizmet verebilmesi için çok önemliydi. Böylece suya basınç uygulama fikri ortaya çıktı. Alman Gustav Kessel bu fikrin sahibiydi ve 1978 yılında bu fikrin patentine sahip oldu. Kessel yaptı

Latte'den Cappuccino'ya Kahve Çeşitleri Ve Yapılışları

Türk kahvesiyle başlayıp hazır kahve içmemizle devam eden bu kahve sevdamız, 3. nesil kahvecilerin artmasıyla yeni bir boyut kazandı. Ülke olarak en çok içtiğimiz siyah çayı genç nesille birlikte sollayan kahve, artık elimiz ayağımız oldu. Sınav zamanlarımızın vazgeçilmezi, iş ortamımızda bizden biri. Gerçekten günlük hayatımızın bir parçası olan kahvenin tüm çeşitlerine hakim miyiz? Hepsini görelim, öyle karar verelim.. 1) Tüm tariflerin başrolünde espresso Neredeyse tüm kahveler espresso bazlı yapılır, üzerine süt ve su eklenerek hazırlanır. Tek başına shot olarak içilen espresso, makinelerde belirli bir oranda basınç ve yüksek ısıda suyla 25-30 ml. arası bir miktarda bardağa dökülür. 2) Lekeli Kahve Latte Macchiato "Lekeli süt" anlamına gelen Latte Macchiato, sütün üzerine espresso dökülürken lekeler oluştuğu için bu isimle anılıyor. Genelde üzerine kakao dökülerek servis edilen bu kahvede kullanılan süt yoğunlaştırılarak hazırlanıyor.