Ana içeriğe atla

Cappuccino Nasıl Yapılır?

Adını Fransisken rahiplerinin kıyafetlerinden alan Cappuccino, İngilizce'de 'Capuchin monks' olarak anılan rahiplerin kıyafetlerine benzetilmiş ve bu şekilde anılmaya başlamış, espresso bazlı sütlü kahvedir. Latte'ye benzerliğiyle de bilinen Cappuccino, üzerindeki bol süt kremasıyla tanınır. Latte'ye oranla daha fazla süt kreması (köpüğü) içeren Cappuccino da Latte gibi espresso üzerine süt ve süt kreması eklenerek yapılır.
Cappuccino hazırlanırken, ilk önce bazını oluşturan espresso'nun yapımına geçilir. Taze öğütülmüş kahveden (yaklaşık 7-9 gr single shot için önerilir) portafilter (kaşık) içine alınır. Tamp işlemiyle düzleştirilen kahve espresso makinesine oturtulur ve suyla buluşması sağlanır. Hazır hale gelen espresso'nun ardından sütü köpürtme işlemine geçilir. 70-72 ulaşana dek köpürtülen süt (120 ml), elde edilen 30 ml'lik espressonun üzerine eklenir ve enfes Cappuccino içime hazırdır.
Cappuccino'da asıl önemli olan nokta süt kremasının (köpüğü) boyutudur. İstenilen standartlara göre bir Cappuccino elde etmek için süt kremasının boyutu 2-3 cm kalınlığında olması gerekir.
Latte ile benzerlik gösteren Cappuccino'da daha az sütle daha fazla krema (köpük) elde edildiği için Cappuccino'nun tadı Latte'ye göre daha ağırdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Espresso Tarihçesi

Kaynayan su buharının kahveden geçirilmesi fikri ilk olarak 1820 yılında Fransız Bernard Rabaut tarafından uygulanmaya başlandı. Kısa süre içerisinde bu metod kahve satıcıları tarafından kullanılır hale geldi. Bir başka Fransız Edwarda Loysel De Santais ise ilk defa bu metodu kullanan bir makine icat ederek bunu 1855 yılında Paris Fuarı'nda tanıttı. Espresso tarihi için bir mihenk taşı olan bu makine bir ilkti ama ortada bir sorun vardı. Kahve yavaş oluyordu ve bir kahve için sabırsız insanlar beklemek istemiyorlardı. Öyle ki bir kahve için 10 dakikayı dahi bulan bekleme süreleri oluyordu. Gelişmeye başlayan küresel iş dünyasında işe gitmeden önce veya iş aralarında bu bekleme süresi insanlara uzun gelmeye başlamıştı. Kahvenin yapılış sürecini kısaltmak kahve satıcılarının daha hızlı hizmet verebilmesi için çok önemliydi. Böylece suya basınç uygulama fikri ortaya çıktı. Alman Gustav Kessel bu fikrin sahibiydi ve 1978 yılında bu fikrin patentine sahip oldu. Kessel yaptı...

Latte'den Cappuccino'ya Kahve Çeşitleri Ve Yapılışları

Türk kahvesiyle başlayıp hazır kahve içmemizle devam eden bu kahve sevdamız, 3. nesil kahvecilerin artmasıyla yeni bir boyut kazandı. Ülke olarak en çok içtiğimiz siyah çayı genç nesille birlikte sollayan kahve, artık elimiz ayağımız oldu. Sınav zamanlarımızın vazgeçilmezi, iş ortamımızda bizden biri. Gerçekten günlük hayatımızın bir parçası olan kahvenin tüm çeşitlerine hakim miyiz? Hepsini görelim, öyle karar verelim.. 1) Tüm tariflerin başrolünde espresso Neredeyse tüm kahveler espresso bazlı yapılır, üzerine süt ve su eklenerek hazırlanır. Tek başına shot olarak içilen espresso, makinelerde belirli bir oranda basınç ve yüksek ısıda suyla 25-30 ml. arası bir miktarda bardağa dökülür. 2) Lekeli Kahve Latte Macchiato "Lekeli süt" anlamına gelen Latte Macchiato, sütün üzerine espresso dökülürken lekeler oluştuğu için bu isimle anılıyor. Genelde üzerine kakao dökülerek servis edilen bu kahvede kullanılan süt yoğunlaştırılarak hazırlanıyor. ...

Franchise Hakkında Her Şey

Özellikle hizmet işletmeleri tarafından son derece yaygın kullanılan aracı türlerden biri de Franchising'dir. Franchising nedir dendiğinde akıllara gelecek tek cevap hiç kuşkusuz işletme için genişlemenin yani büyümenin en önemli yoludur. Franchising bir pazarlama ya da dağıtım kanalı şekli olarak sistem içinde ana firmanın, bir diğer firmaya, belirlenmiş bir takım ayrıcalıkları, belirlenmiş bir zaman dilimi içinde ve belirli bir alanda kullanım hakkını vermesidir. Ayrıcalığı veren franchisor, ayrıcalığı alan ise franchisee ismiyle anılırlar. Franchisor bir toptancı ya da üretici firma olabileceği gibi bir hizmet işletmesi de olabilir. Franchisee ise kendisine ürün ya da hizmetin satış hakkı ya da ticari unvanı kullanma hakkının bir anlaşma ile verildiği kişi ya da kuruluştur. Bir franchising anlaşmasında ayrıcalıklı satış hakkını alanlar; bir firmanın ürününü ya da hizmetini satmaya ya da ticari unvanını belirli bir bölgede kullanmaya hak kazanır. Ayrıca belirli ...